Τετάρτη, Δεκεμβρίου 14, 2005

Τεύχος 8



To Prits
ΠΡΟΤΥΠΟ ΜΗΝΙΑΙΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ


ΤΕΥΧΟΣ 8: (σας αγαπάμε ακόμα, εσείς;)
- Ψηλά τακούνια! Η αρσενική πλευρά των γυναικών και η θηλυκή πλευρά των ανδρών.
- Τα καλά παιδιά προσπαθούν να υπάρξουν...
- Γίναμε πολλοί.

ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΞΙΑ - ΟΛΗ Η ΔΟΥΛΕΙΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΙΣΧΥΡΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ (χωρίς αυτόν τα πάντα κολλάνε): JIVAN KHELI (ΔΙΕΘΝΗΣ)
ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΠΑΧΥΝΕΙ: ARGYROS KAPOGIANOPOULOS






Άνδρες με Τακούνια, Γυναίκες με Γαλότσες
και όλοι, που και που, να φοράνε σπορτέξ...

Ω, τι σύγχυση Θεέ μου. Η σύγκλιση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στις συνήθειες και το γενικότερο προφίλ των δύο φύλων, είναι ένα φαινόμενο που έχει τις ρίζες του στις μητριαρχικές κοινωνίες των Ινδιάνων της Αμερικής. Τελικά, οι σύγχρονες μελέτες, απέδειξαν ότι η μητριαρχία – γυναικοκρατία, ως μορφή κοινωνικής οργάνωσης, δεν επικράτησε ποτέ για μεγάλο χρονικό διάστημα, προς απογοήτευση των παθιασμένων φεμινιστριών. Έτσι, αφού δεν υπάρχει στρωμένος δρόμος για την κατάληψη της εξουσίας από το γυναικείο φύλο, τα κορίτσια επέλεξαν την πιο σίγουρη μέθοδο αποδυνάμωσης του αρσενικού: την επίκληση στη «μαμά» του.
Θέλουν τα αγόρια να γίνουν η μαμά τους; Ασφαλώς και όχι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Μήπως θέλουν τα κορίτσια να μοιάζουν στο μπαμπά τους; Συνήθως, ναι. Πού μας οδηγεί αυτή η ταύτιση; μα φυσικά, στο μοτίβο της γυναίκας-γεωργού, που ραντίζει τα ραπανάκια φορώντας την ειδική μάσκα, στο πρότυπο της γυναίκας-οδηγού τρόλλεϋ, που έχει αποποιηθεί τα τακούνια, στην κολυμβήτρια με τους καλοθρεμμένους ώμους και σε λοιπές εφαρμογές του πανκ.
Το πρόβλημα όμως, δεν εντοπίζεται στην καθ’ όλα φυσιολογική ψυχική αντίδραση του κοριτσιού που αντιγράφει τον πατέρα του. Εντοπίζεται στην επιλογή του αγοριού να θαυμάζει μια τέτοια άχαρη ύπαρξη (βλ. όμορφο σύντροφο γνωστής ολυμπιονίκη, που το όνομά της αρχίζει από «Κ»). Το μοτίβο του γλυκού και στοργικού ανδρός, που υποστηρίζει την κοπέλα του στον αγώνα για επιβολή του «εγώ» της, μπορεί να γίνει από αστείο (αν ο εν λόγω κύριος φοράει ποδιά), έως θλιβερό (αν της πλένει τα πόδια). Είναι αξιοσημείωτη δε, η αφοσίωση που επιδεικνύουν τα συγκεκριμένα υποκείμενα στις ανδροπρεπείς γυναίκες τους, ιδίως όταν αυτές είναι τριχοφυείς. Διαπιστώνουμε λοιπόν, το πώς η υιοθέτηση από την πλευρά της γυναίκας, μιας πιο «νταλικάτης» (σε αντιδιαστολή με τη «ντελικάτη») ταυτότητας, έχει ως συνέπεια την υποταγή του ανδρός και την ταυτόχρονη μεταμόρφωσή του σε δουλικό. Την ίδια στιγμή, όσοι αναρωτιούνται «τι σκατά της βρίσκει», είναι έτοιμοι να διαπράξουν το ίδιο λάθος, μόνο και μόνο για να νιώσουν κι αυτοί με τη σειρά τους, την πολυπόθητη επαφή με τη θηλυκή τους πλευρά.
Το συμπέρασμα στο οποίο οδηγούμαστε, είναι ότι οι άνδρες, αργά ή γρήγορα εγκαταλείπουν το κορίτσι που παίζει τη μαμά τους, για να γίνουν οι ίδιοι «μαμά» και «σύζυγος» του αγοροκόριτσου που έγινε ο μπαμπάς. Μην προσπαθείτε να βγάλετε άκρη, διότι δε βγαίνει. Προσπαθείστε απλώς να είστε λίγο πιο «εστέτ» όσον αφορά στην «επιλογή συντρόφου», διότι αν δεν το κάνετε, σημαίνει ότι έχετε αρκετά ψυχολογικά προβλήματα για να λύσετε. Το ίδιο ισχύει και για όλες όσες το παίζουμε ολίγον ρεμπέτες, επειδή στην πραγματικότητα φοβόμαστε τη δική μας μαμά.
Η πορεία προς μια ασεξουαλική κοινωνία συνεχίζεται, καθώς έχουμε ήδη αρχίσει να βιώνουμε τον κορεσμό σε όλες τις μορφές της εφαρμοσμένης σεξουαλικότητας. Δε θα το παλέψω άλλο, μιλώντας για την κατ’ ουσίαν αποσύνδεση του σεξ από το σκοπό της αναπαραγωγής, ακριβώς επειδή, ούτε εγώ ως άνθρωπος, έχω τέτοιους σκοπούς... Οφείλω όμως να υπογραμμίσω τη μαλακία των ανθρώπων που έχουν αναγάγει την ασχήμια σε απόλυτο ιδανικό και έχουν διαστρεβλώσει την ίδια την ιδέα της μαγκιάς, αποδίδοντάς την σε γυναίκες-πιθήκους, στερώντας από τις υπόλοιπες το δικαίωμα να βάφουν τα νύχια τους.
Κι επειδή το να χρησιμοποιούνται ως προπύργιο νομιμοποίησης παράλογων τάσεων (λατρεία της ασχήμιας και της χοντροκοπιάς), σεβαστές ιδεολογίες που αποτέλεσαν μορφή διαμαρτυρίας έναντι της κατεστημένης τάξης, είναι τουλάχιστον άδικο, ας επιχειρήσουμε μια σύνοψη του βλακώδους που χαρακτηρίζει τις επιλογές των ανθρώπων πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα: το να αγαπάς τον άλλο, ακόμα κι όταν δε φοράει 500 στρώσεις πούδρας, είναι θεμιτό. Το να τον λατρεύεις, τη στιγμή που είναι εκ φύσεως πιθηκομούρης, δε σε κάνει καλύτερο άνθρωπο, στην καλύτερη περίπτωση σε χαρακτηρίζει ως πάσχοντα από βαριά μορφή αστιγματισμού. Το να συμπεριφέρεσαι δουλοπρεπώς, είτε η φίλη σου είναι ωραία, ή όχι, είναι επιεικώς ηλίθιο. Το να ασπάζεσαι την ιδεολογία «όμορφη μες στην ασχήμια της» και λοιπές παπαριές περί της αληθινής ομορφιάς της ψυχής κτλ, είναι καταρχήν επιλογή σου, δευερευόντως όμως, δεν πείθεις κανέναν, διότι όλοι κάνουν «μπλιαξ», μόλις γυρίσεις την πλάτη σου.
Σ’ αυτό το άρθρο, υπήρξαμε πάλι εξαιρετικά κυνικοί έως κακοί.
Δικαίως θα πείτε «ποιές είναι αυτές οι όμορφες που βρίζουν τις υπόλοιπες τις άσχημες» και θα έχετε δίκιο. Προσπαθήσαμε να καταδείξουμε ένα κοινωνικό πρόβλημα, επικεντρώνοντας το κράξιμο στους άνδρες που γουστάρουν τις άσχημες, διότι ως γνωστόν, οι γυναίκες δικαιούνται να αγαπούν λιγότερο εμφανίσιμα αγόρια, αφού η ομορφιά δεν αποτελεί κριτήριο υπεροχής για το ♂ φύλο.
Τελοσπάντων, τα έχουμε κάνει σκατά. Αν θεωρείτε τον εαυτό σας άσχημο, σας ζητάμε συγγνώμη.

Πώς να καταλάβετε αν η διπλανή σας (που αρχίζει να σας αρέσει όσο προχωράει η συζήτηση), είναι τέρας ασχήμιας (και οι φίλοι σας θα σας κοροϊδεύουν αν πάτε μαζί της):

· Διαθέτει εσωτερική ελιά στο δεξί ρουθούνι, η οποία φέρει 3 τρίχες, επιμελώς φυτρωμένες στο κέντρο της.
· Εναλλακτικά, διαθέτει ελιά στη μύτη, της οποίας όμως οι τρίχες, φυτρώνουν στο πηγούνι και είναι μαύρες.
· Πάσχει από ελεφαντίαση, ρευματοειδή αρθρίτιδα, ακμή και παρολαυτά, θεώρησε ότι το μόνο που της έλειπε ήταν η τρύπα στον αφαλό.
· Λέει «ρε φίλε» και έχει φωνή μπάσα.
· Βρωμάει και το καταλαβαίνουν όλοι, εκτός από εσάς.
· Έχετε ακόμα χρόνο να γλιτώσετε τον εαυτό σας από την υποτίμηση και να μη γίνετε νοικοκυρά, τουλάχιστον όχι πριν τελειώσετε με το στρατιωτικό σας.




Η Προσπάθεια της Ύπαρξης

Ένα βαθιά φιλοσοφικό κείμενο, για να κουράσουμε και όσους δεν έχουν προλάβει ακόμα να κουραστούν

Εκτός από την Κυριακή, που είναι η πιο λαμπρή απόδειξη της προσπάθειας που απαιτεί «το είναι και υπάρχειν» σ’ αυτό τον κόσμο, έχουμε να υποδείξουμε ένα μεγάλο αριθμό περιστάσεων, κατά τις οποίες το αυτονόητο της ύπαρξης ανατρέπεται και στη θέση του εμφανίζεται η αμφισβήτηση, το αίσθημα του καταναγκασμού, το αδιέξοδο και η Μεγάλη Κούραση, την οποία προκαλούν οι επονομαζόμενες «Κενές Ημέρες».
Το να πασχίζεις να επιβιώσεις σ’ ένα κόσμο όπου τα γιαούρτια λήγουν, είναι κάτι παραπάνω από δύσκολο: σε πρώτο επίπεδο, οφείλεις να αποδεχτείς το ίδιο το γεγονός ότι υπάρχεις. Ότι δηλαδή γενήθηκες, διαθέτεις, το στοιχειώδη εξοπλισμό (χέρι, πόδι, κεφάλι, άντε και κοιλιά) και είσαι έτοιμος να ζήσεις. Όλοι συναντούν προβλήματα σε αυτή την κατά τα άλλα απλή διαδικασία αυτό-αποδοχής, γεγονός το οποίο οφείλεται σε ελλείψεις που παρατηρούνται στο βασικό εξοπλισμό και προκαλούν μια ελαφρά ταυτοτική σύγχυση στο υποκείμενο που καλείται να υπάρξει υπό το γενικό τίτλο «άνθρωπος»:
Α. Δε διαθέτουμε εκ γενετής κράνος (για να αποφεύγουμε τις λεμονόκουπες και τις γλάστρες, όταν αυτές αποφασίζουν να εκτελέσουν ελεύθερη πτώση).
Β. Το δέρμα μας δεν είναι αδιάβροχο, γεγονός το οποίο μας προκαλεί αίσθημα μειονεξίας απέναντι στα ψάρια και μας υποβιβάζει ως είδος.
Γ. Φοράμε παντόφλες.
Αν καταφέρουμε να ξεπεράσουμε το κρίσιμο στάδιο της αυτό-αποδοχής και συμφιλιωθούμε τελικά με τις αδυναμίες και τα ελαττώματα που παρατηρούνται στην κατασκευή μας ως είδος, καλούμεθα να προσπαθήσουμε να επιβιώσουμε, με τα λιγοστά μέσα που διαθέτουμε. Η επιβίωση ως διαδικασία, συνίσταται αρχικά στην κάλυψη ορισμένων θεμελιωδών αναγκών. Θεμελιώδεις ανάγκες είναι οι εξής:

ΤΡΟΦΗ – ΣΤΕΓΗ – ΕΝΔΥΣΗ – ΥΠΟΔΥΣΗ – ΕΠΕΝΔΥΣΗ - ΕΠΙΔΕΣΜΟΣ
(σε περίπτωση τραυματισμού, κρίνεται απαραίτητος)

Αφού εξασφαλίσουμε την κάλυψη της παραπάνω πυραμίδας αναγκών, περνάμε στο λεγόμενο «Κυνήγι της Απόλαυσης». Αυτός ο τομέας της ύπαρξης, θεωρείται από πολλούς ότι εγκυμονεί ποικίλους κινδύνους, καθώς παρασύρει το υποκείμενο σε επικίνδυνα σποτς, όπου μπορεί να πατήσει λάσπες και σκατά, καθώς και να χάσει τον προσανατολισμό του εάν δε διαθέτει πυξίδα και δεν υπάρχει ξωκλήσι σε ακτίνα 2 χιλιομέτρων. Ορισμένα δε υποκείμενα, το παρακάνουν με την Απόλαυση, με αποτέλεσμα να οδηγούνται στην κατάχρηση ουσιών, να χρεώνονται μια περιουσία σε επιδέξιους πλακάδες για να αποκτήσουν την μπανιέρα των ονείρων τους και να μισθώνουν κατακαημένες Ασιάτισσες για να τους κάνουν μασάζ. Η Απόλαυση, αποτελεί ουσιαστικά το ισχυρότερο χαρτί της ύπαρξης, καθώς μπορεί να προσλάβει διάφορες μορφές, να έλθει και να παρέλθει, μπερδεύοντας το υποκείμενο, που καταλήγει να νομίζει ότι βρίσκει απόλαυση παντού τελικά, ακόμα και σε ηλίθια σπορ, όπως το σκουός.
Ξεπερνώντας κι αυτό το ηδονιστικό στάδιο (που είναι μοιραίο να τελειώσει αργά ή γρήγορα), ερχόμαστε στο στάδιο της Αμφισβήτησης. Όπως η Απόλαυση, έτσι και η Αμφισβήτηση, μπορεί να προσλάβει διάφορες μορφές όταν εκφράζει ένα πλήθος ατόμων (από χίπικο λουλουδάκι μέχρι σφυροδρέπανο). Τι γίνεται όμως με την υπαρξιακή, την εσωτερική αμφισβήτηση;
Μερικές φορές, ο άνθρωπος φτάνει στο σημείο να διερωτηθεί «τι είδους μαλάκας είμαι;». Πρόκειται για ένα ύστατο ερώτημα, που αν δεν προκύπτει μετά από ερωτική απογοήτευση, φέρει το σπέρμα αυτού που ονομάζουμε «Μεγάλη Κούραση». Η Μεγάλη Κούραση επέρχεται όταν το υποκείμενο δεν μπορεί να σηκωθεί από τον καναπέ για να πάει στο περίπτερο ν’ αγοράσει τσιγάρα. Ή όταν αδυνατεί να παρακολουθήσει τα «Ατίθασα Νιάτα» διότι θεωρεί ότι η πλοκή τρέχει γρήγορα. Σε προχωρημένα στάδια, η Μεγάλη Κούραση εγείρει συνειρμούς που σχετίζονται με τη σύσταση του στρώματος του κρεβατιού και τον ακριβή αριθμό των ελατηρίων που το απαρτίζουν.

Κατά τη διάρκεια της Κούρασης, το άτομο πασχίζει να υπάρξει ως ισότιμο μέλος της - κατά τα άλλα υπάρχουσας - κοινωνίας, που επιμένει να το περιθωριοποιεί, στιγματίζοντάς το ως υπερβολικά βαρεμένο, ή αθεράπευτα τεμπέλη. Στην πραγματικότητα, το άτομο απλώς κουράστηκε να παρουσιάζει τον εαυτό του ως χρήσιμο και ανταγωνιστικό ον και θέλει απλώς να ξεκουραστεί μελετώντας τους ανανάδες. Αν δεν κουραζόταν να το κάνει, θα κραύγαζε «δώστε μου επιτέλους ένα σεβαστό επίδομα».
Το πρόβλημα είναι ότι ποτέ κανείς από τους ιθύνοντες δεν ακούει και είναι φορές που απορεί κανείς, τι θα γίνει τελικά με αυτή τη μερίδα συνανθρώπων μας που έχουν κουραστεί ήδη από τα είκοσί τους χρόνια; Πού θα στραφούν προκειμένου να βρουν την κατάλληλη επιχορήγηση που θα τους επιτρέψει να κοιτάζουν τον ουρανό, χωρίς να φοβούνται μη μείνουν για πάντα σ’αυτή τη στάση (με το σβέρκο πίσω); Γιατί η κοινωνία επέλεξε να τη χαρίσει σε όσους έχουν τη διάθεση να υπηρετήσουν τους παραγωγικούς της στόχους και δε φρόντισε να ενισχύσει τους μη γενναίους-νέους που θέλουν απλώς να επεξεργαστούν το τίποτα;
Ποιός έκρινε ότι το να ξυπνάς το πρωί πρέπει να αμείβεται; Ποιός σκατά μπορεί να υπήρξε τόσο παράλογος και γιατί καταφέρνει να κουράζει ακόμα και όσους δεν τον ακολουθούμε; Διότι τελικά, η κούραση της ύπαρξης, αφορά στους τρόπους σύμφωνα με τους οποίους αναγκαζόμαστε να υπάρξουμε, ως μέλη των κοινωνικών μορφωμάτων μέσα στα οποία «μάς εναπόθεσαν». Αυτό είναι παλιό και γνωστό. Η μόνιμη κούραση όμως τείνει να εξελιχθεί σε μικρόβιο, που εύχομαι να μολύνει τους απανταχού άρρωστους που μπερδεύτηκαν πολύ νωρίς και από τότε εύχονται κάθε βράδυ να συνεχιστεί το όνειρό τους επ’ αόριστον.
Καλά κρασιά και πάλι.





Από εδώ και στο εξής, στην προτελευταία σελίδα του Prits θα σας παρουσιάζουμε και θα αναλύουμε τα 12 ζώδια (καμιά φορά και περισσότερα) του ζωδιακού κύκλου (καμιά φορά και άλλων κύκλων) και έτσι θα μπορείτε να είστε πάντα προετοιμασμένοι για τους κινδύνους που εγκυμονούν εκεί έξω. Γιατί διαβάζοντας τα ζώδια κανείς δεν θα σας πιάσει αδιάβαστους. Όλες οι απαντήσεις είναι γραμμένες στα άστρα. Το εξειδικευμένο ΤΙΜ αστρολόγων του Prits θα είναι σε θέση να απαντά και στις εύλογες απορίες σας.

Δίδυμος
Είσαι Δίδυμος μωρό μου, το έργο το έχω ξαναδεί,
Στον Αιγόκερο θα πάω που είναι πιο καλό παιδί..

Καρκίνος
Ετοιμάστε βαλίτσες. Αυτοί που σας κυνηγάνε είναι πλέον πολλοί σε αυτή την χώρα.

Λέων
Στα οικονομικά σας χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Η οικονομική πολιτική της κυβέρνησης δεν αφήνει περιθώρια για σπατάλες, το χρηματιστήριο δεν ενδείκνυται για επενδύσεις σε βραχυμεσοπρόθεσμη ή μεσοβραχυπρόθεσμη περίοδο, ενώ τα επιτόκια ανεβοκατεβαίνουν σαν ασανσέρ.

Παρθένος
Έχετε ακούσει για κάτι τύπους που κολυμπάνε μες στο ψοφόκρυο και τους λένε χειμερινούς κολυμβητές? Ε, καιρός να γίνεται και εσείς ένας!

Ζυγός
Το παρακάνατε. Το μεθύσι της Παρασκευής έπρεπε να αποφευχθεί. Καιρός να πιείτε λίγο γάλα, να ανοίξετε το παράθυρο του δωματίου σας να μπει λίγο ήλιος, να τεντώσετε τα χέρια σας και να φωνάξετε με ενθουσιασμό ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΘΗΝΑ! (αν είστε σε άλλη πόλη μην την κάνετε την μαλακία έ?)

Αιγόκερως
Μμμ. Δύσκολα τα πράγματα για τα μικρά τετράποδα. Ακολουθήστε την καρδία σας.

Υδροχόος
Ο τέταρτος οίκος δεν ευνοεί τις προβλέψεις. Μεγάλη θολούρα. Χρησιμοποιείστε κιάλια. Δείτε μπροστά (αλληγορία προφανής)

Ιχθείς
Τα πάντα καλοσυνάτα βραγχιοφόρα πλάσματα περνάν κρίση. Προβλέπονται εκκαθαρίσεις τον Δεκέμβριο. Μέχρι τότε σκατά (αυτό δεν είναι αναγκαστικά κακό).

Κριός
Οι προσφορές των καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών είναι ακαταμάχητες αυτή την περίοδο. Μην τις χάσετε επ’ουδενί.

Ταύρος
Πες του / της ότι την γουστάρεις. Έλεος πια.

Σκορπιός
Πηγαίντε στο supermarket αγοράστε, 4 κιλά πατάτες, αποσμητικό χώρου, κωλόχαρτα πολλά, χλωρίνη, φρυγανιές και φιδάκι για τα κουνούπια. Στο δρόμο για το σπίτι βρείτε έναν κάδο και πετάξτε τα όλα. Τρέξτε στον καναπέ απλώστε τα πόδια σας, ανοίξτε την τηλεόραση και όλα τα προβλήματα θα λυθούν ως δια μαγείας. (Αλίμονο)

Τοξότης
Τα άστρα σας ευνοούν. Πολύ. Πάρα πολύ. Όλα θα πάνε καλά. Μην ανησυχείτε για τίποτα. Σταματήστε να δουλεύετε αν θέλετε. Απλά αράξτε. Γιατί να σας νοιάζει πια? Η περίοδος ευνοεί και τα ταξίδια.

(Επιμέλεια: Α. Θεοδωρόπουλος, πολλά ταλέντα…)

Σημείωση της εκδότριας: Συναισθανθείτε τώρα τη γελοιότητά σας, αν φροντίσατε να διαβάσετε πρώτα το ζώδιό σας.



0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

Links to this post:

Δημιουργία Συνδέσμου

<< Home