Πέμπτη, Δεκεμβρίου 08, 2005

Τεύχος 2


To Prits
ΠΡΟΤΥΠΟ ΜΗΝΙΑΙΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΓΙΓΝΕΣΘΑΙ



ΤΕΥΧΟΣ 2
- ποιοτική πλήξη και δημιουργική ανία:
το καμουφλάζ μιας βαρεμένης ύπαρξης
- τουαλέτα: ο μικροχώρος της αυτοψυχανάλυσης
- επέκταση του τεύχους: εσείς ... πώς το θέλετε το
Prits τελικά ;;;


ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΞΙΑ-ΕΚΔΟΣΗ:
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ, LPD U.P.S.A.
ΙΣΧΥΡΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ:
ΗΛΕΚΤΡΑ ΚΟΥΤΣΟΥΜΑΝΗ a.k.a. kheli
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΑΡΓΥΡΗS ΚΑΠΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟS

Ποιοτική πλήξη, δημιουργική ανία
Η αξία της βαρεμάρας


Η ακριβής ερμηνεία της λέξης «βαρεμάρα» δεν είναι άλλη από την έλλειψη διάθεσης για δραστηριότητα (σύμφωνα πάντα με το λεξικό του Γ.Μπαμπινιώτη). Φυσικά, ούτε το συγκεκριμένο λεξικό-ούτε και κανένα άλλο-κάνει λόγο για την «ιδεολογία της βαρεμάρας», την οποία ασπάζεται ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού των νέων και των ηλικιωμένων επίσης. Η βαρεμάρα των νέων διαφέρει αισθητά από αυτή των ηλικιωμένων, καθώς δε λαμβάνει χώρα στο καφενείο. Υπάρχουν βέβαια και ανίατες περιπτώσεις νέων οι οποίοι επιμένουν να συμπεριφέρονται ως γέροι και είναι πιθανό να παρουσιάζουν μια σειρά συμπτωμάτων γεροντικής βαρεμάρας, όπως η σχολαστική ενασχόληση με γραμματόσημα, η πολύωρη παραμονή σε συνοικιακά καφενεία που συνοδεύεται από προσεκτική παρακολούθηση παρτίδων μπριτζ, η συμμετοχή σε διαδηλώσεις συνταξιούχων ή ο έντονος κνησμός της περιοχής της μασχάλης.
Στο παρόν άρθρο θα περιοριστούμε στην ανάλυση της βαρεμάρας των νέων και συγκεκριμένα, το είδος της βαρεμάρας που ονομάζουμε «ποιοτική πλήξη» ή αλλιώς «δημιουργική ανία». Ο συγκεκριμένος τύπος του «βαριέσθαι», προτιμάται κατά κύριο λόγο από τους εκπροσώπους του άρρενος πληθυσμού, καθότι η άσκησή του προυποθέτει την εγγραφή & αποθήκευση μιας ικανής ποσότητας πληροφοριών σε συγκεκριμένα αξεσουαρ τα οποία διαθέτουν μόνο οι άντρες.
Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, επιχειρούμε την ποιοτική-ιδεολογική σύνδεση της βαρεμάρας με το σταρχιδισμό, ο οποίος εξακολουθεί να αποτελεί προνομιακό χαρακτηριστικό του αρσενικού φύλου, παρά τις απελπισμένες προσπάθειες υιοθέτησής του από διάφορες κατακαημένες εκπροσώπους του φεμινίζοντος μπλοκ. Ο σταρχιδιμός, αποτελεί έννοια-κλειδί στην παρούσα μελέτη, καθώς φιλοδοξούμε να αποδείξουμε ότι το μοντέλο της σταρχιδιστικής συμπεριφοράς που απαντάται στους νέους 15-25, είναι ο βασικός δείκτης δημιουργικής βαρεμάρας και ποιοτικής πλήξης.
Προς το παρόν αυτά.
Τώρα θα γίνουμε πιο σαφείς:
Τι σημαίνει «βαριέμαι δημιουργικά» - «πλήττω ποιοτικά»; Σημαίνει κατ’ αρχάς ότι δεν παραπονιέμαι γι’αυτό που μου συμβαίνει. Η ποιοτική πλήξη δεν είναι παρά η ενεργητική βίωση της μοναχικότητας γαρνιρισμένη με μια γερή δόση απραξίας. Αυτό είναι ουσιαστικά το πρώτο σκέλος της συνταγής, η μασίφ βαρεμάρα. Το δεύτερο σκέλος, αφορά στη δημιουργικότητα και συνίσταται στη μετουσίωση του αισθήματος μοναχικότητας – μοναξιάς – αγαλλίασης σε προϊόν βαρεμάρας. Το προϊόν αυτό, μπορεί να προσλάβει διάφορες μορφές-από μορφή ποιήματος μέχρι τη μορφή του πάπα να ξύνεται-επομένως διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μία ευρύτατη γκάμα προϊόντων, που διατηρούν την πρωτοτυπία τους και προπαντός, φέρουν τη σφραγίδα του δημιουργού τους.
Πώς όμως αναγνωρίζουμε την ποιοτική πλήξη όταν μάς συμβαίνει; και πώς θα καταφέρουμε να την αξιοποιήσουμε; Η απάντηση δεν είναι απλή. Η ποιοτική πλήξη δεν είναι πάντα αναγνωρίσιμη την ώρα που συμβαίνει. Πολλές φορές τυχαίνει να διαπιστώνουμε την ενέργειά της εκ των υστέρων, όταν πια η ωφέλιμες επιδράσεις της έχουν παρέλθει και το μόνο που εξακολουθεί να υφίσταται είναι μια ελαφρή αίσθηση κούρασης και αηδίας για ό,τι μας περιβάλλει. Παρολαυτά, ένας πρακτικός τρόπος ανίχνευσης του αισθήματος της δημιουργικής βαρεμάρας είναι φυσικά η «ενδελεχής αυτοπαρατήρηση».
Η μέθοδος της «ενδελεχούς αυτοπαρατήρησης» έγινε γνωστή το 1839, από τον Владимир Чочоши, στα πλαίσια εισήγησής του σχετικά με την καλλιέργεια δημητριακών, κατά τη διάρκεια του 21ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Μανιακών που έγινε στο Βλαδιβοστόκ την ίδια χρονιά. Ο Чочоши, περιέγραψε αναλυτικά τη μέθοδό του, αναφερόμενος εκτενώς στις ευεργετικές επιδράσεις που θα μπορούσε να έχει σε παντός είδους πειραματόζωα, αλλά κυρίως στις ακρίδες. Δυστυχώς, από τη συγκεκριμένη ομιλία του Чочоши, δε σώζεται παρά ένα μικρό απόσπασμα το οποίο και παραθέτω: «...υψώστε το αριστερό πόδι φέρνοντας τη δεξιά φτέρνα στο ύψος της αριστερής επιγονατίδας. Στη συνέχεια, περπατήστε κουτσό μέχρι τον καθρέφτη. Σταθείτε...»
Δυστυχώς, όλες οι γνώσεις μας περί της «ενδελεχούς αυτοπαρατήρησης» εξαντλούνται στο παραπάνω απόσπασμα. Από κει και πέρα αυτοσχεδιάζουμε. Φροντίζουμε πάντα επιμελώς τις συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτοπαρατηρούμαστε (αποφεύγουμε την αυτοπαρατήρηση κατά τη διάρκεια της οδήγησης) και φοράμε πάντα καπέλο όταν βγαίνουμε στον ήλιο.
Εφόσον διαγνώσουμε τη δημιουργική βαρεμάρα και σιγουρευτούμε ότι μας συμβαίνει (και αφού κάνουμε ένα διάλειμμα ολίγων λεπτών), αρχίζουμε τη διαδικασία αξιοποίησης. Η διαδικασία αξιοποίησης περιλαμβάνει τέσσερα βασικά στάδια:
♠♂♀♠☺♫♦♥☼♦♪▲◙○□▫■♫♠♦♠☼
o ΞΑΠΛΩΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΑΝΑΣΚΕΛΑ
o ΞΑΠΛΩΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΜΠΡΟΥΜΥΤΑ
o ΞΑΠΛΩΝΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΑΚΟΜΑ
o ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ

Τώρα, το τι θεωρεί ο καθένας δημιουργικό, φυσικά δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε, επομένως η όποια περαιτέρω δραστηριότητα είναι αποτέλεσμα αυστηρώς προσωπικής επιλογής. Άρα μέχρι εδώ μπορούμε να σας βοηθήσουμε.
Κοινώς, στ’ αρχίδια μας.

♣Τουαλέτα: η λευκή δεξαμενή των ιδεών
Τι είδους σκέψεις αναδύονται κατά τη διάρκεια του χεσίματος; πόσα προβλήματα έχουν βρει τη λύση τους, την ώρα που το σκατό εκτελεί την ελεύθερη πτώση του; γιατί τελικά το μπάνιο αποτελεί το πλέον πρόσφορο πεδίο φιλοσοφικού στοχασμού; To Prits αναλαμβάνει τη συγκεκριμένη υπόθεση εργασίας και σας παρουσιάζει την (φυσικά) αποκλειστική του έρευνα...
Πολλά έχουν ειπωθεί για τη διαδικασία του χεσίματος και τις κατά κάποιο τρόπο «λυτρωτικές» παρενέργειες τις οποίες διαθέτει. Στην παρούσα μελέτη όμως, δε θα αναφερθούμε τόσο στο χέσιμο ως διαδικασία και τις ιδεολογικές του προκείμενες, όσο στην τουαλέτα, την οποία θα μελετήσουμε ως προνομιούχο πεδίο αυτοψυχανάλυσης. Θα περιγράψουμε τον τρόπο με τον οποίο το άτομο επαναπροσδιορίζει την ταυτότητα του εισερχόμενο στον χώρο της τουαλέτας και θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε τα στοιχεία εκείνα του μικροχώρου της τουαλέτας που θεωρούμε ότι υποβοηθούν τη διαδικασία της «τουλέτιας αυτοψυχανάλυσης».


Ο απομονωτικός στοχασχός και τα πλακάκια του μπάνιου

Το πρώτο ζητούμενο του επισκέπτη της τουαλέτας είναι η απομόνωση. Η αποφυγή του συγχρωτισμού με τα υποκείμενα που μας περιβάλλουν, συχνά κρίνεται επιτακτική. Η τουαλέτα, αποτελεί το κατεξοχήν καταφύγιο των ατόμων που απειλούνται από την κοινωνική συναναστροφή. Παράλληλα, ο απομονωτικός χώρος του μπάνιου, λειτουργεί ως καταλύτης της αυτοσυνείδησης, εφόσον ο επισκέπτης του επιδίδεται σε δραστηριότητες ατομικές, όπως το χέσιμο, το κατούρημα, ή και το απλό κοίταγμα στον καθρέφτη.
Εισερχόμενος στο χώρο του μπάνιου και έχοντας συναίσθηση ότι επιτέλους θα μείνει μόνος του, ο άνθρωπος προετοιμάζεται ασυνείδητα για τη συνάντηση τόσο με τον καμπινέ, όσο και με τον εαυτό του. Αποδεσμεύεται λοιπόν, από το κοινωνικό του περιβάλλον και αρχίζει να επανασυγκροτεί το είναι του, απορρίπτοντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που του έχουν επιβληθεί από τον περίγυρό του και που τον αναγκάζουν να συμπεριφέρεται με συγκεκριμένους κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα την παραπάνω διαδικασία, αρκεί να αναλογιστούμε πόσες φορές μπαίνουμε στο μπάνιο μετά από λογομαχία με άτομο του περιβάλλοντός μας και αυτόματα επιδιδόμαστε σε πλήθος χειρονομιών αισχρού τύπου, τις οποίες δεν μπορούμε να εκτελέσουμε μπροστά σ’ αυτόν που μας την έχει σπάσει. Αυτό είναι ένα ξεκάθαρο υπόδειγμα του λυτρωτικού χαρακτήρα της επίσκεψης στο μπάνιο. Πέρα από τη δυνατότητα της εκτέλεσης νευρωτικών σπασμών, που δε θα μπορούσαμε να εκτελέσουμε στα πλαίσια της κοινωνικής ζωής, η τουαλέτα προσφέρεται και για την έκφραση του θυμού που συσσωρεύεται κατά τη διάρκεια της μέρας και αποβάλλεται δυναμικά με τη διαδικασία του χεσίματος.
Όλες αυτές οι λειτουργίες στο σύνολό τους, συγκροτούν ένα μοντέλο συμπεριφοράς απόλυτα προσωπικό και ξένο προς τους κανόνες και τους όρους της κοινωνικότητας. Η ανάδυση του εσώτερου εγώ στο χώρο του μπάνιου δίνει το έναυσμα για ένα τύπο αυτοψυχανάλυσης, ο οποίος επισφραγίζεται με το χέσιμο, που αποτελεί και το τελικό στάδιο, το στάδιο της λύτρωσης. Το άτομο έρχεται αντιμέτωπο με μια εικόνα του φυσικού του εαυτού, την οποία και επεξεργάζεται διανοητικά. Σ’ αυτό το σημείο, επιδίδεται σε μια γόνιμη αυτοκριτική η οποία σχεδόν πάντα οδηγεί σε συμπεράσματα του τύπου «έχω πάντα δίκιο», ή «δε με χέζεις ρε μαλάκα».
Σε δεύτερο χρόνο το άτομο εκτελεί ακόμα πιο προχωρημένες σκέψεις αυτοσυνείδησης που αφορούν κυρίως τη θέση του στον κόσμο και το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ). Αυτός ο διανοητικός πυρετός, ολοκληρώνεται με τη διατύπωση κριτικών θεωρητικών προσεγγίσεων που αφορούν φυσικά και κοινωνικά φαινόμενα. Σε προχωρημένα στάδια, έχουμε τη δημιουργία πολύπλοκων συναρτήσεων ή την κατάστρωση σχεδίου κατάληψης της Νέας Ζηλανδίας από την πατρίδα Ελλάδα, σκέψη που υποκινείται από την διάθεση αναβίωσης και υπηρέτησης της Μεγάλης Ιδέας.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η δυνατότητες φιλοσοφικού στοχασμού στο χώρο της τουαλέτας είναι ανεξάντλητες. Η προσεκτική μελέτη του συγκεκριμένου φαινομένου, μας οδηγεί σε έναν αριθμό συμπερασμάτων που αφορούν τη δομή της κοινωνίας και τις συντεταγμένες του «είναι και υπάρχειν» μέσα σε αυτή. Αρχικά δομείται ένας ισχυρός αντίλογος έναντι στο επιχείρημα της ελυθερίας της έκφρασης στα πλαίσια της κοινωνικής ζωής: το άτομο εκφράζεται μέσα στην τουαλέτα πιο δυναμικά απ’ ότι στο εξωτερικό περιβάλλον. Η διαπροσωπική επικοινωνία παρεμποδίζει την ατομική έκφραση, καθώς οι κανόνες καθωσπρεπισμού οι οποίοι τη διέπουν, συγκρούονται με τις φυσικές ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού (βλ.»Κώδικας Ορθής Κοινωνικής Συμπεριφοράς και Κωλύματα Κλανιάς», Αθήνα 1887, εκδόσεις Καζανάκη). Ο σύγχρονος άνθρωπος, έχει ανάγκη την απομόνωση στην τουαλέτα, για να εμπεδώσει τους όρους της ύπαρξής του.
Συμπέρασμα: κλειστείτε στο μπάνιο (μην κλειδωθείτε) μόνοι σας, για να μην προλάβουν να σας κλειδώσουν οι άλλοι.
Τι πρέπει να διαθέτει το μπάνιο σας για να μπορείτε να αυτοψυχαναλυθείτε με σχετική άνεση:

1.Σαπούνι και αφρό ξυρίσματος υποχρεωτικά (σε περίπτωση που θελήσετε να αυτοκτονήσετε, ο αφρός είναι απαραίτητος)
2.Υποπόδιο για να ακουμπάνε τα πόδια σας όταν κάθεστε στον καμπινέ
3.Άφθονο βαμβάκι
4.Καφετιέρα εσπρέσο
5.Καθρέφτες (για να διευκολύνουμε την αναβίωση του κατοπτρικού σταδίου σε περίπτωση βαθιάς αναδρομής)
6.Ένα πλαστικό ποτηράκι για να φτύνετε
7.Τα Άπαντα του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη




Μπούρδα στη βία της εξουσίας. Πώς το είδατε ...

Κατ’αρχάς ευχαριστούμε το σύνολο (20) των αναγνωστών για τα καλά τους λόγια και προπαντός για τη συγκατάβαση με την οποία αντιμετώπισαν την καθ’όλα ανούσια απόπειρά μας. Μπορεί εσείς να μη βρίσκετε κανένα νόημα στο παρόν έντυπο, εμείς όμως δε βρίσκουμε νόημα σε κανένα από τα υπόλοιπα. Επομένως, όσοι ελπίζετε να γλιτώσετε, είστε γελασμένοι, διότι το Prits θα εξακολουθήσει να φτάνει στο πλατύσκαλό σας τους προσεχείς μήνες. Στην ανάγκη θα μισθώσουμε το γαλατά να σας το αφήνει ακριβώς έξω απ’ την πόρτα.
Τελοσπάντων, οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ+μια ανθοδέσμη στα μεγάλα μυαλά που μας υποστηρίζουν, τα μέλη του ΠΣΦΕΑΣΓΧΓ (Πρότυπο Σωματείο Φίλων και Εχθρών των Ακατέργαστων Συμβάντων και του Χαοτικού Γίγνεσθαι), τους συγγενείς, τους φίλους και τους απλούς γνωστούς (δεν υπάρχουν, προς το παρόν όλοι φίλοι είναι και οι περισσότεροι γνωρίζονται μεταξύ τους). Ελπίζουμε κάποια στιγμή να έχουμε τόσους αναγνώστες που να μη γνωρίζονται μεταξύ τους...
Κι επειδή μπορεί να υπάρχουν μερικές απορίες σχετικά με τη λειτουργία του εντύπου μας, θέλουμε να διευκρινίσουμε τα εξής:
I. Στο πρώτο τεύχος έγινε σαφές ότι βασικός σκοπός του εντύπου είναι να αποτελέσει ένα άξιο βήμα για την έκφραση της καθαρής βλακείας του σύγχρονου νέου, χωρίς αυτή να αλλοιώνεται με προσμείξεις και καρυκεύματα χάριν εντυπωσιασμού.
II. Επειδή στις μέρες μας, οι διάφορες αντιδραστικές απόπειρες (είτε αυτές συνίστανται στη διατύπωση λόγου, ή στην όποιας μορφής άστοχη δημιουργία), συνήθως χρησιμοποιούν τον όρο «τέχνη» για να δικαιολογήσουν και να δικαιώσουν την αφηρημάδα τους, θέλουμε να γνωστοποιήσουμε στο ολιγομελές κοινό μας, ότι δεν εννοούμε την αντίδραση ως καλλιτεχνική απόπειρα και ότι σαφώς δε φιλοδοξούμε να θεωρηθούμε αιρετικοί τύποι.
III. Το πιο επικίνδυνο μικρόβιο σήμερα, είναι αυτή η αγωνία του νέου να μεγαλώσει και να αποκτήσει αυτή την πολυπόθητη επαγγελματική ταυτότητα που θα του επιτρέψει να συμπεριφέρεται ως άρτιος επαγγελματίας και υπεύθυνος πολίτης. Δε λέμε ότι είναι κακό, απλώς αντί να μένουμε προσκολλημένοι στην εφηβική ηλικία, όταν το υπερτάτο όνειρο του καθενός ήταν να γίνει επιτέλους 25, ας προσπαθήσουμε καλύτερα να γυρίσουμε στα 5, διότι αν ταυτιστούμε πολύ με αυτό που συμβαίνει γύρω μας, στο τέλος το μόνο παιχνίδι που θα μπορούμε να παίξουμε θα είναι αυτό της φοροδιαφυγής – το οποίο είναι άκρως ξενέρωτο.
IV. Αυτά περί της σκατοκοινωνικής ανάλυσης και τις παράδοξες μεθόδους αντιγήρανσης που συστήνει... Κατά τα άλλα, όπως ανέφεραν και φωτισμένοι φίλοι-αναγνώστες, η καθημερινότητα είναι βαριά και τις περισσότερες φορές αποσπά τον εγκέφαλο του ατόμου από τη σαχλαμάρα (ακόμα κι όταν αυτός θέλει να σωθεί). Δυστυχώς δεν μπορούμε να διαφωνήσουμε. Αλλά δεν μπορούμε και να σταματήσουμε να καταβάλλουμε την ελάχιστη προσπάθεια διαχείρησης του τυφώνα της βαρεμάρας που σαρώνει αρκετούς από τους συνανθρώπους μας και τους γεμίζει συναισθήματα κενότητας και απορίας σχετικά με τη στραβή πορεία της κοινωνίας μας.
V. Θα παραθέσουμε επίσης ορισμένες από τις προφορικές συστάσεις που δεχτήκαμε από την (ο Θεός να την κάνει) ομάδα αναγνωστών μας:
· ΝΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΕΝΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΑ._______ Αυτή η σύσταση έγινε δεκτή και σας δίνω το λόγο της τιμής μου ότι θα προσπαθήσω να φανώ αντάξια του προγράμματος που μου δίνει τόοοσες δυνατότητες μορφοποίησης του περιττού κειμένου μου και να το χρησιμοποιώ με περισσότερη σύνεση.
· ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ. Δύσκολο, αλλά όχι ανέφικτο. Για να σας βοηθήσουμε να αφιερώνετε λίγα δευτερόλεπτα παραπάνω στη μπουρδολογία, μας ζητήσατε να επεκτείνουμε το τεύχος, αν μη τι άλλο για να μη μοιάζει με κατάλογο πιτσαρίας*. Για να γίνει αυτό όμως, πρέπει και εσείς με τη σειρά σας να επιδοθείτε στην μπουρδανάλυση και να μας στείλετε τα αποτελέσματα των ερευνών σας χωρίς να ντρέπεστε. Διότι το καταλαβαίνουμε να βαριέστε να ασχοληθείτε μαζί μας, αλλά πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί να έχουν ανάγκη τις πληροφορίες σας για να παραμείνουν ανενημέρωτοι.
· ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ. Λίγοι, εκλεκτοί και ιδιαιτέρως προβληματισμένοι, έφτασαν σε αυτό το ύστατο στάδιο απελπισίας. Η προτροπή τους μας τιμά και λυπούμεθα που δε θα καταφέρουμε να τους ικανοποιήσουμε, αν και θα το θέλαμε πολύ.

Και τώρα μερικές εξατομικευμένες ευχαριστίες, σε συγκεκριμένα
υποκείμενα των οποίων η παρουσία κοσμεί το λεκανοπέδιο της Αττικής:
Στη Σύνθια Σεψά, θυμόσοφο, βασική συντάκτρια της πρώτης έκδοσης του περιοδικού το 1995, διδάκτορα της Σκατολογίας, Παρασκατολογίας και Μοριακής Πορδολογίας, με πλούσια δράση στον τομέα της διαφώτισης και της προώθησης των σκατολογικών εφαρμογών σε κάθε τομέα της προσωπικής και κοινωνικής ζωής. Από τα λίγα υποκείμενα που καταφέρνουν να μένουν εντός, εκτός και επί τα αυτά της βλακώδους καθημερινότητας και να προπαγανδίζουν με τη συμπεριφορά τους το περπάτημα όχι μόνο επί του εδάφους, αλλά και γύρω στα 50 εκατοστά πάνω απ’αυτό. Χωρίς τη Σύνθια, το Prits απλώς δε θα υπήρχε.
Το Στέλιο Φάκκα, για την ενθάρρυνση και προπαντός για τη μεταλαμπάδευση της πολύτιμης εμπειρίας του πάνω σε θέματα έκδοσης και διαχείρισης του έντυπου υλικού. Ένας εκλεκτός συνεργάτης, που επικροτεί τους λοξούς δρόμους και δεν επιχειρεί σε καμία περίπτωση να μας επαναφέρει στους ίσιους. Ευχαριστούμε το Στέλιο για τη συμβολή του στην έκδοση και για την κατανόηση με την οποία αντιμετώπισε την όλη απόπειρα εφαρμοσμένης σαχλαμάρας που του παρουσιάσαμε.
Τον Ανδρέα Σελαμσή για τη δυναμική του παρέμβαση στο σύνολο της ύλης. Αποτελεί υπόδειγμα παρατηρητού και του εκφράζουμε το θαυμασμό μας, παρακινώντας τον να μας νουθετεί πάντα, παρατηρώντας την προσπάθειά μας μέσα από το μονόκλ παραμόρφωσης και παραλογισμού που διαθέτει.
Τέλος, ευχαριστούμε τους αναγνώστες που έχουν ήδη αποστείλει τις βλακείες τους, τις οποίες θα δημοσιεύσουμε στο επόμενο τεύχος. Αυτούς θα τους δοξάσουμε τότε, αν και όσα καλά λόγια κι αν πούμε δεν αρκούν για να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη μας για τη συμμετοχή τους.
Εντάξει, το ξέσκισα.


*Παρέμβαση του φίλου και συνεργάτη Στεφ.Στεφανόπουλου. Στέφανε, σε ακούσαμε.



Γαργάρες στα Μεγάλα Λόγια Μεγάλων Ανδρών και Μεγάλα Λόγια Μεγάλων Ηλιθίων (Νο 1)

Εμείς οι άνθρωποι, έχουμε ανάγκη να βασίζουμε τις σκέψεις μας πάνω σε αποφθέγματα φιλοσόφων, συγγραφέων, ποιητών και ταξιτζήδων. Είναι ίσως γιατί δεν έχουμε συνειδητοποιήσει, πόσο εύκολο είναι να δημιουργήσουμε τα δικά μας αξιώματα και να διδάξουμε τους συνανθρώπους μας, δινοντάς τους την ευκαιρία να δουν τα πράγματα από την άλλη πλευρα...


Τώρα θα παραθέσουμε μερικές ρήσεις διδακτικού χαρακτήρα, διατυπωμένες από φωτισμένα υποκείμενα παγκοσμίου φήμης και εμβέλειας:

· «Ούτε να αποδίδει κανείς το άδικο πρέπει, ούτε να κακοποιεί κανέναν των ανθρώπων, οτιδήποτε κι αν πάσχει από αυτούς» ΣΩΚΡΑΤΗΣ

Εναλλακτική διατύπωση: « Ούτε να αποδίδει κανείς τους φόρους πρέπει, ούτε να εξαπατά τον πλησίον του, ακόμα κι αν αυτός πάσχει από ακράτεια ελαφράς μορφής»

· «Η επιφανειακή γνώση στρέφει τον ανθρώπινο νου στην αθεϊα, αλλά η σε βάθος φιλοσοφία οδηγεί τον ανθρώπινο νου στη θρησκεία» ΦΡΑΝΣΙΣ ΜΠΕΪΚΟΝ

Εναλλακτική διατύπωση: « Η επιφανειακή γνώση στρέφει τον άνθρωπο σε καλοπληρωμένες θέσεις υπευθύνου δημοσίων σχέσεων, η σε βάθος φιλοσοφία όμως, τον οδηγεί στη ρεσεψιόν του ψυχιατρείου, όπου οι νοσοκόμες τον κερνούν μπεζέδες»

· «Σκέφτομαι, άρα υπάρχω» ΡΕΝΕ ΝΤΕΚΑΡΤ

Εναλλακτική διατύπωση: « Υπάρχω, άρα χρωστάω»

· «Αυτός που θέλει να διακρίνει την αλήθεια από το ψέμα, πρέπει να έχει επαρκή ιδέα περί του τι είναι αλήθεια και ψέμα» ΜΠΑΡΟΥΧ ΣΠΙΝΟΖΑ

Εναλλακτική διατύπωση: « Αυτός που θέλει να διακρίνει την αλήθεια από το ψέμα πρέπει απαραιτήτως να διαθέτει ηλεκτρικό λεμονοστίφτη»

· «Ένα από τα πιο σπουδαία και καλά εξακριβωμένα αξιώματά μου, είναι ότι η φύση δεν κάνει άλματα. Αυτό ακριβώς αποκάλεσα Νόμο της Συνέχειας» ΓΚΟΤΦΡΙΝΤ ΛΑϊΜΠΝΙΤΣ

Εναλλακτική διατύπωση: « Ένα από τα πιο καλά εξακριβωμένα αξιώματα, είναι ότι η γη εκτελεί κυκλικές περιστροφές γύρω από τον άξονά της, με αποτέλεσμα να μας ζαλίζει τ’αρχίδια. Το ότι εμείς δεν κινούμαστε εκτελώντας διαρκώς ελικοειδείς κινήσεις οφείλεται αποδεδειγμένα στο Νόμο της Ασυνέχειας»

· «Η ζωή πρέπει να γίνει κατανοητή προς τα πίσω, αλλά να βιωθεί προς τα εμπρός» ΣΕΡΕΝ ΚΙΡΚΕΓΚΟΡ

Εναλλακτική διατύπωση: «Η ζωή θα πηγαίνει πάντα μπρος-πίσω αν δεν τραβήξεις χειρόφρενο»

· «Η ιστορία επαναλαμβάνεται, την πρώτη φορά ως τραγωδία και τη δεύτερη ως φάρσα» ΚΑΡΛ ΜΑΡΞ

Εναλλακτική διατύπωση: «Η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται, εκτός αν πρόκειται για μια ακολουθία γεγονότων που θα μπορούσαν να ενταχθούν σε σενάριο βραζιλιάνικης σαπουνόπερας»

· «Τρία πάθη, απλά αλλά εκπληκτικά ισχυρά, έχουν κυριαρχήσει στη ζωή μου: η λαχτάρα για αγάπη, η αναζήτηση της γνώσης και η αβάσταχτη συμπόνια για τα βάσανα του ανθρώπινου είδους» ΜΠΕΡΤΡΑΝΤ ΡΑΣΕΛ

Εναλλακτική διατύπωση: «Τρία λάθη κάνω συνέχεια στη ζωή μου: αγαπάω αυτούς που δεν πρέπει, αναζητώ σοκολατάκια εκεί που δεν υπάρχουν και ξεχνάω πάντα να κλείσω το θερμοσίφωνα»


ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΟΦΙΑΣ» ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΒΑΝΗ- ΝΕΑ ΣΥΝΟΡΑ, ΑΘΗΝΑ 1999. ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΟΜΕΘΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΜΕΡΙΚΗΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΣΕΦΕΡΕ.

H Ποίηση στο Prits
Και τώρα, μια ωραία στήλη στο Prits, που ελπίζουμε ότι θα κινητοποιήσει μερικούς από εσάς να κοιτάξετε λίγο βαθύτερα μέσα σας.

Ο υδραυλικός

Χωρίς να ξέρω το γιατί
με άφησες ένα πρωί
που έπλενα τα πιάτα

Χωρίς να ξέρω το γιατί
με χτύπησες μ’ένα σφυρί
και μ’άνοιξες τη μάπα

Και σε ρωτώ,
γιατί;



Τσα-τσα-τσα
Λυπήσου με και άσε με
να σε περιλούσω με λάδι

Είναι πικρό το ποτήρι της μοναξιάς
και άπατο, της λησμονιάς μου το πηγάδι

Κι αν μ’αρνηθείς, θα φτύσω τρεις φορές.
Κι αν δε μ’αρνηθείς, πάλι θα φτύσω τρεις.

Αγέρας

Δώσε αγέρα πνοή
στα φύλλα του κάκτου!
Σαπίζει το μυαλό μου νύχτα-μέρα
(νυχθημερόν δηλαδή)
μα αυτή του κάκου!
Θα γίνω σίφουνας.
Θα καθαρίσω όλα
τα πλακάκια του μπάνιου.
Ποτέ ποτέ μην κατεβείς
χωρίς μαγιώ εδώ κάτου...



♠Διαγωνισμός Ποίησης♠
στο Prits.
+
Απονομή Βραβείων Φάκκα

Σ’ ένα κόσμο αντιποιητικό και πεζό, το Prits προκηρύσσει μέγα διαγωνισμό ποίησης σε ελεύθερο στίχο, με ζευγαρωτή ή και πλεκτή ομοιοκαταληξία. Όλα τα ποιήματα των συμμετεχόντων θα δημοσιευτούν και θα αξιολογηθούν από την ομάδα
εμπειρογνωμόνων. Στη συνέχεια θα απονεμηθούν τα βραβεία Φάκκα, τα οποία τιμούν τα πρόσωπα εκείνα, που με τη δράση και το έργο τους συμβάλλουν στην προώθηση του ελεύθερου στοχασμού πάνω στο Αδιέξοδο Γίγνεσθαι. Το Α’ βραβείο θα είναι ένα βιβλίο δικής μας επιλογής (διότι προωθούμε την κουλτούρα) και θα αποσταλεί στο νικητή ταχυδρομικώς, το Β’ βραβείο θα είναι μια κονσέρβα μανιτάρια και το Γ’ βραβείο δε θα είναι τίποτα. Παρακαλείστε να αποστείλετε τα ποιήματά σας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: theprits@yahoo.gr μέχρι τις 13 Ιουνίου 2005. Σας αγαπάμε και σας περιμένουμε. Αν δε στείλετε έστω και ένα δίστιχο, θα νευριάσουμε.
Καλά κρασιά.♣

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου

Links to this post:

Δημιουργία Συνδέσμου

<< Home